dag 41-80
4. Veranderen
Als na 40 dagen blijkt dat we nog geen succes hebben geboekt, gaan we de verkoopstrategie herzien. Wachten heeft geen zin, het is tijd voor verandering. We verbreden de doelgroep en herzien campagnes.
Er zijn drie instrumenten die invloed hebben op een succesvolle verkoop: locatie, prijs en presentatie. Aan locatie is niks te veranderen. De presentatie is beïnvloedbaar en moet worden aangepast als blijkt dat deze niet optimaal rendeert. Dat kunnen we doen door andere producten in te zetten, foto’s en/of teksten te herzien. De vraagprijs of prijsstrategie is ook een beïnvloedbaar instrument. Een verandering in prijsstrategie naar een ‘verkoop per opbod’ zal zoekers bewegen om te komen kijken. Het lijkt in eerste instantie een ‘lage vraagprijs’. Het valt binnen hun budget of zoekcriteria op een website. Hierdoor wordt de woning getoond in de zoekresultaten. En kijkers zorgt voor kopers!
Tussendoor, na 60 dagen, komen wij weer samen voor een persoonlijk gesprek over de resultaten van het verkoopproces. De Google Analytics rapportage staat centraal. Nog niet effectief genoeg? Dan veranderen we waar nodig!